بایگانی دی ۱۳۹۹ :: کوک بوک

کوک بوک

کوک بوک

کوک بوک

کلمات کلیدی

.

نقش و وظایف مهندس ناظر بر اساس شرایط عمومی پیمان

قلم فوری سفیدکننده دندان dazzling white

برس شستشوی titz

تحقیق با موضوع روشهای تست و ارزیابی وب سایت و برنامه های سازمانی

درباره عنکبوت 46 اسلاید

دانلود تحقیق با موضوع درباره نیازهای انسان چه می گوید

دانلود پاورپوینت درباره کشاورزی پایدار

تحقیق درباره اکولوژی گیاهان زراعی دارای 103 صفحه در قالب WORD

درباره خودکارآمدی همراه با تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره هوش معنوی

دانلود مبانی نظری روانشناسی درباره هویت

درباره شناسائی و کاهش آب بحساب نیامده در شبکه های آبرسانی شهری

دانلود پژوهش درباره نقش جهانگردی در ایجاد اشتغال در کشور

جواب تمرینات کتاب 3 American English File Workbook

تامین استوار با تولید چابک تحت عدم قطعیت تقاضا (به همراه مقاله اصلی)

کتاب آناتومی انسانی تالیف دکتر علی اصغر رواسی

فایل در تعطیلات با فایلطیلات

دانلود مجموعه ای از گیاهان و نباتات

دانلود نقشه اتوکد کامل پارک بانوان با جزییات و مشخصات اجرایی

دانلود تحقیق تکنیک های آماده کردن گوشت و ماهی برای پختن

طاق و قوس و مقرنس در معماری اسلامی

بینش و عناصر نمادین

دانلود پاورپوینت نظریه رشد شناختی پیاژه

پاورپوینت شمع کوبی و انواع روش های آن

پلان فونداسیون

پلان تیر ریزی طبقات

جزئیات تمامی تیرها و ستونها

بررسی عملکرد سازمانی با فرمت docx در قالب 51

دانلود پاورپوینت کتاب بررسی مسائل اجتماعی ایران (گروه مؤلفان)

۱۱ مطلب در دی ۱۳۹۹ ثبت شده است

پاورپوینت درباره عنکبوت 46 اسلاید

پاورپوینت درباره عنکبوت اسلاید درباره رتیل ها پاورپوینت نمونه لانه سازی عنکبوت پاورپوینت عنکبوت های ایران اسلاید آشنایی کودکان با حیوانات اسلاید رتیل پاورپوینت گزیدگی عنکبوت پاورپوینت انواع عنکبوت

دانلود پاورپوینت درباره عنکبوت 46 اسلاید

پاورپوینت درباره عنکبوت
 اسلاید درباره رتیل ها 
 پاورپوینت نمونه لانه سازی عنکبوت 
 پاورپوینت عنکبوت های ایران 
اسلاید آشنایی کودکان با حیوانات
 اسلاید رتیل 
فایل ورد و تحقیق درباره عنکبوتها
مقاله عنکبوت ها
 پاورپوینت گزیدگی عنکبوت 
 پاورپوینت انواع عنکبوت
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 20292 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46

توضیحات :

پاورپوینت درباره عنکبوت 46 اسلاید

تعداد اسلاید 46

 

بخشی از اسلایدها:

زندگی عنکبوت

عنکبوت ها به عنوان یکی از حشرات بزرگ و ترسناک در دنیا شناخته می شوند و همیشه سایه ای از ترس و افکار ناشناخته در مورد این حشره وجود داشته است.

•عنکبوت ها از راسته عنکبوتیان و زیر شاخه بندپایان به حساب می آیند. رتیل ها نیز در حقیقت همان عنکبوت های بزرگ هستند. اندازه عنکبوت ها عموما بین ۲ میلیمتر تا ۲۵ میلیمتر است و رتیل ها اندازه ای بسیار بزرگ تر و البته ظاهری ترسناک تر و پشمالوتر دارند. در رده عنکبوت ها و رتیل ها می توان عنکبوت های معمولی یا عنکبوت تارتنیک Araneae، عنکبوت های شلاقی Amblypygi، عنکبوت های خرمن Opilion e، عنکبوت های شتری Solifuge و عنکبوت های زیر شلاقی Palpigradi شناسایی نمود. از این میان، عنکبوت ها و رتیل های ایران بیشتر از نوع معمولی یا رتیل های شتری هستند. بر اساس تحقیقات سال ۲۰۱۵ حدود ۴۵۷۰۰ گونه عنکبوت و ۱۱۳ خانواده شناسایی شده است. هر چند از سال ۱۹۰۰ عنکبوت ها را در ۲۰ دسته مختلف قرار داده اند.

عنکبوت ها و محیط زیست

سم عنکبوتها بر اساس تحقیقات دانشمندان به عنوان یک ماده حشره کش دوستدار محیط زیست شناخته شده است.

سم این جانور چه به صورت طبیعی و یا مصنوعی تهیه شود می تواند به عنوان یک آفت کش بسیار قوی در مزارع به کار رود.

این سم به موجوداتی که در نزدیکی محل سم پاشی قرار دارند آسیب نمی زند و همچنین آفت مورد نظر نمی تواند در برابر این سم مقاوم شود.

رشته های عنکبوت

تارهایی که عنکبوتهای درست می کنند از جمله عجایب دنیای طبیعت هستند.

نمونه ای از تار عنکبوت

این تارها به نوعی از پولاد سخت تر هستند و امروزه از آنها و ترکیبات شبیه به آن در ساخت جلیقه های ضد گلوله استفاده می شود.

عنکبوتها موجوداتی ترسو

10 گونه از سمی ترین و خطرناک ترین عنکبوت های جهان+تصاویر
آشنایی مختصر با عنکبوت ها و رتیل های ایران و مقابله با گزیدگی آن ها
و...

دانلود پاورپوینت درباره عنکبوت 46 اسلاید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ دی ۹۹ ، ۱۶:۳۰
محسن ابوطالبی
تحقیق با موضوع درباره نیازهای انسان چه می گوید

تحقیق با موضوع درباره نیازهای انسان چه می گوید 35صفحه قالب ورد قابل ویرایش

دانلود تحقیق با موضوع درباره نیازهای انسان چه می گوید

تحقیق با موضوع درباره نیازهای انسان چه می گوید
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35

توضیحات:

 

تحقیق با موضوع درباره نیازهای انسان چه می گوید 
35صفحه قالب ورد قابل ویرایش

تحقیق با موضوع درباره نیازهای انسان چه می گوید 

35صفحه قالب ورد قابل ویرایش

 

بخشی ازمتن:

مقدمه

در قرن 20 سه نهضت یا انقلاب فکری اساسی رخ داد که چهره علم روانشناسی را دگرگون کرد یکی پیکو آنالیز و دیگری رفتار گرایی و سومی انسان گرایی پیکو آنالیز انسان مخلوق غرایز و کش مکش های درونی است . از نظر رفتار گرایی محیط انسان را می سازد البته طبیعت انسان در اصل خوب و قابل احترام است و در صورتی که محیط به انها اجازه دهد به شکوفایی و براوردن استعداد و گنجایش های درون گرایش دارد . و اما ابراهام مزلو را می توان یکی از موسسین و شاید پرنفوذترین روانشناس انسانگرا در زمان معاصر دانست . او در سال 1908 در امریکا به دنیا امد و در سال 1980 فوت کرد .   

او بدع نوع روانشناسی است که سر و کارش با برترین و والاترین آرمانها و استعدادهای ذاتی انسانهاست و در راستای کشف ابعاد حیرت برانگیز درون پرغوغای ادمی همواره به کارست . 

انچه مزلو را به درکی نوین از انسان راهبر شد ، پدیده هایی به غایت عاطفی بود :

عشق ، احترام و حسن قبول مسئولیت علاقه ی سرشار از احترام و عاطفه اش به استادانی چون اردشیر فروم کارن هورنای ماکس و رتمالیر او را بر ان داشت تا در ارزوی رسیدن به جو پر جان انان به اوج شکوهمندی که انسان بر عروجش تواناست دست یابد . 

روانشناسی کل گرا – انسانگری مزلو بی انکه ما را در هزار توهای ضمیر ناخود اگاه مان سرگردان سازد راه عروج راه فرار وی از مرز های محدود من و راه رهیافت به اوج های پر خلسه ی عرفانی را به ما می نمایاند .  

مازلو عقیده دارد که نیازها سلسله مراتبی دارد که بشرح زیر می باشد :

1- نیازهای فیزیولوژی – گرسنگی ، تشنگی ، جنسی

2- نیازهای ایمنی 

3- نیاز به دیگران داشتن

4- نیاز به احترام مقام و موقعیت

5- خود شکوفایی

مازلو عقیده دارد که در تکامل شخصیت فرد ابتدا باید نیازهای پائینتر کاروا بشود تا نیازهای عالی تر پیدا شود و ممکن ای ناکامی در ارضای نیاز یک طبقه در شخصیت فرد اثر بگذارد و شخصیت هر فرد را رفتارهای اجتماعی او ریبری می کند. 

فهرست برخی ازمطالب:

مقدمه

نظرات مزلو

نیازهای اولیه

نیازهای جسمانی

نیازهای ایمنی

نیازهای تعلق و محبت

نیاز به احترام

نیاز به تحقق خود

شروط لازم برای ارضای نیازهای اولیه

ویژگیهای دیگر نیازهای اولیه

درجه ثبات سلسله مراتب نیاز

ویژگی فرهنگی و عمومیت نیازها

نقش نیازهای ارضا شده

نقش ارضای نیازهای اولیه در تئوری روان شناختی

خلاصه نظریات مزلو

منابع

 

دانلود تحقیق با موضوع درباره نیازهای انسان چه می گوید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ دی ۹۹ ، ۱۶:۲۹
محسن ابوطالبی
پاورپوینت درباره کشاورزی پایدار

پاورپوینت درباره کشاورزی پایدار در قالب پاورپوینت 39 اسلاید قابل ویرایش

دانلود پاورپوینت درباره کشاورزی پایدار

کشاورزی پایدارپاورپوینت کشاورزی پایدار
دانلود رایگان پاورپوینت کشاورزی پایدار
دانلود پاورپوینت کشاورزی پایدار
دانلود پاورپوینت در مورد کشاورزی پایدار
تحقیق کشاورزی پایدار
پاورپوینت آماده کشاورزی کشاورزی پایدار
دانلود تحقیق کشاورزی پایدار
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1986 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39

توضیحات:

پاورپوینت درباره کشاورزی پایدار در قالب پاورپوینت 39 اسلاید قابل ویرایش.

 

بخشی از متن :

•امروزه با افزایش تولید کشاورزی به جهت رفع نیازمندی های رو به رشد جمعیت در حال گسترش ، نگرانی در مورد آینده تامین غذا برای مردم مطرح گردیده است . آلودگی های آب ، خاک ، هوا و فرسایش خاک ، مقاومت آفات به سموم و گسترش کود شیمیایی سبب گردیده تا به جهت حفظ منابع به گذشته و کشت های صنعتی برگردیم ...

•چکیده

•امروزه با افزایش تولید کشاورزی به جهت رفع نیازمندی های رو به رشد جمعیت در حال گسترش ، نگرانی در مورد آینده تامین غذا برای مردم مطرح گردیده است . آلودگی های آب ، خاک ، هوا و فرسایش خاک ، مقاومت آفات به سموم و گسترش کود شیمیایی سبب گردیده تا به جهت حفظ منابع به گذشته و کشت های صنعتی برگردیم . زراعتی که به هر صورت در عین پایین بودن بازده سلامتی آتی بشر را تضمین می کند . در این جا درصدد هستیم تا با اشاره به شیوه هایی نظیر دام- مرتع ، جنگل زراعی ، مبارزه بیولوژیک و استفاده از گیاهان تراریخته به جهت حفظ شرایط اکولوژیکی زمین گام های مثبتی را برای بهبود وضعیت کره خاکی برداریم .

•مقدمه:

•لغت پایدار برشرایط یکنواخت و با ثبات دلالت دارد . شرایط یکنواخت افق های دور دست را در بر می گیرد . عدم شناخت و اطلاعات کافی و فقدان تفاهم در مورد منابع ، آب و هوای جهان و تنوع آن ، تکنولوژی آینده ، نقش مردم در کشاورزی و رابطه کشاورزی با محیط باعث شده است که پیش گویی در رابطه با آینده کشاورزی مشکل باشد .

•کشاورزی پایدار نوعی کشاورزی است که در جهت منافع انسان بوده ، کارایی بیشتری در استفاده از منابع دارد و با محیط در توازن است . به عبارتی کشاورزی پایدار باید از نظر اکولوژیکی مناسب ، از نظر اقتصادی توجیه پذیر و از نظر اجتماعی مطلوب باشد .

و...

 

فهرست مطالب :

  • چکیده
  • مقدمه
  • کشاورزی ارگانیک
  • کنترل بیولوژیک
  • زراعت همگام با پایداری
  • تناوب
  • از نظر پایداری تناوب دارای خصوصیات زیر است :
  • نقش کشاورزی پایدار در مناطق روستایی
  • منابع غذا
  • محصولات کشاورزی
  • کشت دریایی
  • ذخایر غذایی جهان
  • معیارهای مهیایی غذا
  • تقاضای غذا
  • محدودیت های تولید غذا
  • نتیجه گیری

دانلود پاورپوینت درباره کشاورزی پایدار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ دی ۹۹ ، ۱۶:۲۸
محسن ابوطالبی
تحقیق درباره اکولوژی گیاهان زراعی دارای 103 صفحه در قالب WORD

تحقیق اکولوژی گیاهان زراعی دارای 103 صفحه در قالب WORD

دانلود تحقیق درباره اکولوژی گیاهان زراعی دارای 103 صفحه در قالب WORD

تحقیق اکولوژی گیاهان زراعی
تحقیق در مورد اکولوژی گیاهان زراعی
دانلود تحقیق اکولوژی گیاهان زراعی
پروژه اکولوژی گیاهان زراعی
دانلود تحقیق در مورد اکولوژی گیاهان زراعی
بررسی اکولوژی گیاهان زراعی
مقاله اکولوژی گیاهان زراعی
پیرامون اکولوژی گیاهان زراعی
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل doc
حجم فایل 1909 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48

توضیحات :
تحقیق اکولوژی گیاهان زراعی دارای 103 صفحه در قالب WORD.

بخشی از متن :
مقدمه
به نام خداوند لوح و قلم حقیقت نگار وجود عدم

خدایی که داننده رازهاست نخستین سرآغاز آغازهاست

ثبات تولید در کشاورزی یکی از جنبه‌های مهم کشاورزی پایدار Agriculture Sustainable می‌باشد. گرچه مفاهیم پایداری تولید در کشاورزی دیدگاه‌های همه‌جانبه‌ای را دربر دارد و جنبه‌های مختلفی را شامل می‌شود. اقلیم و خاک از مهمترین عوامل تولید می‌باشند و بهره‌برداری از زمین عمدتاً بر اساس کیفیت این دو عامل استوار است.

پراکنش و توزیع گیاهان طبیعی در عرض‌های جغرافیایی مختلف و همچنین در ارتفاعات متفاوت متفاوت در رابطه با عوامل محیطی و بخصوص بارندگی و درجه حرارت و در مرحله بعد شرائط فیزیکی و شمیایی خاک می‌باشد. این موضوع در ارتباط با گیاهان زراعی نیز صادق است و بدین‌ترتیب شناخت عوامل مختلف محیطی و انتخاب گیاهان مناسب برای شرایط متفاوت از مهمترین عوامل موثر در تولید است. حفظ ثبات با آگاهی از نیازهای محیطی و تامین شرایط مناسب برای هرمحصول امکان‌پذیری است و به همین دلیل در شرایط دیم به علت نوسانات شرایط اقلیمی و عدم امکان تامین همه نیازهای گیاه تولید از ثبات کمتری برخوردار است.

امروز روابط عوامل محیطی و تولید با کمک مدل‌های ریاضی برای اکوسیستم‌های مختلف زراعی بیان می‌شود و این روابط به صورت کمی درآورده شده است.

بدین ترتیب امکان پیش‌بینی تولید با توجه به شرایط مختلف اقلیمی در هر منطقه بیشتر شده است. این اکوسیستم‌ها چون ساخته‌ی دست بشر هستند و بر اساس نیازهای انسان بوجود آمده‌اند، قاقد تنوع لازم بوده و از نظر اکولوژیکی حساسیت بیشتری به نوسانات محیطی دارند و به همین دلیل برای حفظ ثبات تولید، شناخت عوامل محیطی در رابطه با نیازهای این اکوسیستم‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است. در همین رابطه آگاهی از اثرات تنش‌های محیطی بر رشد و تولید این اکوسیستم‌ها نیز جهت حفظ ثبات محصول ضروری می‌باشد. بدین ترتیب به منظور بهره‌گیری هرچه بیشتر از منابع محیطی و کاهش خسارت وارده به محیط از طریق به کارگیری اصول صحیح اکولوژیکی در اکوسیستم‌های زراعی و نیز کاربرد روش‌های منطقی تولید بحث اکولوژی گیاهان زراعی مطرح می‌شود. (منبع شماره1)

و...
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول
گیاهان زراعی
گیاهان مهم زراعی
غلات
بقولات
گیاهان ریشه‌ای و غده‌ای
فصل دوم
اقلیم زراعی و عوامل موثر بر رشد و نمو گیاهان زراعی
شدت نور
آب
نقش آب به عنوان کنترل‌کننده سیر انرژی در گیاهان
مشخصات باران
باران‌های کنوکتیو
باران‌های کوهستانی
خصوصیات بارندگی
بازگردش مواد در اکوسیستم‌های طبیعی
فصل سوم
اهمیت بعضی از عوامل خاکی
فقر خاک و انبوهی پوشش گیاهی جنگل‌های حاره مرطوب
تناقظی که در «ساوان» مستتر است
تاثیر بافت خاک بر روی گیاهان
ارزش گیاهان به عنوان معرف خاک‌های شور و قلیایی
بعضی از گیاهان معرف خاک‌های شور و قلیایی

فصل چهارم
اکولوژی جمعیت گیاهی در کشاورزی
تولیدات کشاورزی به عنوان یک فرایند جمعیتی
مرحله بذری
جوانه‌زنی
مرحله نونهالی
تولید مثل
تفاوتهای موجود در جمعیت گیاهان زراعی
رقابت علفهای هرز
تحقیقات کشاورزی و بیولوژی جمعیت گیاهی
کشاورزی از دیدگاه مدیریت جمعیت گیاهی
افزایش شاخص برداشت از طریق تغییر استراتژی زراعی
اصلاح محصولات زراعی از نظر اکولوژیکی
فصل پنجم
مناطق اکولوژیکی زراعی ایران
منطقه خوزستان
منطقه ساحلی جنوب
منطقه فلات مرکزی (نمکزار)
منطقه فلات مرکزی بدون نمکزار
منطقه کوهستانی مدیترانه‌ای بری
منطقه کوهستانی معتدله سرد
منطقه ساحلی دریای خزر
پیشنهادات
منابع و ماخذ

دانلود تحقیق درباره اکولوژی گیاهان زراعی دارای 103 صفحه در قالب WORD

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ دی ۹۹ ، ۱۶:۲۷
محسن ابوطالبی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره خودکارآمدی همراه با تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره خودکارآمدی همراه با تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی تعداد صفحات 34 فرمت docx word پاورقی و رفرنس دهی استاندارد دارای تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی دارای گارانتی بازگشت وجه دارای منابع فارسی و انگلیسی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره خودکارآمدی همراه با تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی

خودکارآمدی
تعریف خودکارآمدی
پیشینه خودکارآمدی
مفهوم خودکارآمدی
تاریخچه خودکارآمدی
مبانی نظری خودکارآمدی
پیشینه تحقیق خودکارآمدی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 82 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره خودکارآمدی

تعداد صفحات : 34
فرمت : docx , word
پاورقی و رفرنس دهی استاندارد
دارای تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی
دارای گارانتی بازگشت وجه
دارای منابع فارسی و انگلیسی


بخشی از متن :

خودکارآمدی

خودکارآمدی عاملی مهم در نظام سازندۀ شایستگی انسان است. انجام وظایف از سوی افراد مختلف با مهارت های مشابه در موقعیت های متفاوت به صورت ضعیف، متوسط و یا قوی و یا توسط یک فرد در شرایط متفاوت به تغییرات باورهای خودکارامدی آنان وابسته است. به همین دلیل، احساس خودکارآمدی، افراد را قادر می کند تا با استفاده از مهارت ها در برخورد با موانع کارهای فوق العاده ای انجام دهند. عملکرد مؤثر، هم به داشتن مهارت ها و هم به باور در توانایی انجام آن مهارت ها نیازمند است. اداره کردن موقعیت های دائم التغییر، مبهم، غیرقابل پیش بینی و استرس زا، مستلزم داشتن مهارت های چندگانه است (عبداللهی، 1385).

مفهوم خودکارآمدی تاریخچۀ مختصری دارد که از سال 1977 توسط بندورا مطرح شده است. بندورا (1997) یکی از نظریه پردازان یادگیری[1] است که با بکارگیری مفهوم خودکارآمدی سهم بسزایی در فهم ما از نظریه یادگیری- اجتماعی[2] دارد. بندورا سعی کرد روشن نماید که اطلاعات مربوط به عملکردهای ویژه، تجربه جانشینی[3]، حالت های فیزیولوژیایی[4] و متقاعد شدن کلامی[5] توسط دیگران چگونه می توانند خودکارآمدی فرد را تغییر دهند. وی همچنین بر اهمیت مدل سازی[6] در کمک به تطابق کودکان با بزرگسالان و درونی کردن استانداردهای بزرگسالانی که برای کودک مهم هستند، تأکید کرد. به نظر وی، این استانداردها در آینده به صورت عوامل کنترل کنندۀ کودکان درآمده و باعث می شوند که کودکان در رفتارهای خود، از آنها به صورت خود- انتقادی و یا خود-رضامندی استفاده کنند. بندورا معتقد است که در برخی موارد، نتیجۀ کنترل خود، بسیار قوی تر از نتایجی است که محیط خارج می تواند در فرد ایجاد نماید. از نظر وی، چیزی سهمگین تر و ویرانگرتر از خوار شمردن خود وجود ندارد (صدرالسادات و شمس اسفندآبادی، 1380).

بندورا (1986) یک چارچوب نظری توسعه داده است که نقش تفکر خودارجاعی را در هدایت و تغییر عمل برجسته می سازد. مطابق این الگوها، تغییرات رفتار از طریق شیوه های مختلف، همچون رویارویی هدایت شده، الگوپذیری، اقناع سازی[7] (ترغیب) و کاهش اضطراب بدست می آید، این عمل تا حدی شبیه به ابعاد یا قوت بخشیدن انتظارات خودکارآمدی شخص است. همچنین فرض شده است که خودکارآمدی روی انتخاب فعالیت های رفتاری، هزینۀ تلاش و پشتکار در برابر موانع و عملکرد تکلیف تأثیر می گذارد. همچنین، بندورا (1986) خودانعکاسی[8] (خودتأملی) از توانایی منحصر به فرد انسانی را مورد توجه قرار داد، که از این طریق افراد تفکر و رفتارشان را تغییر می دهند. خودکارآمدی شامل ارزیابی فرد از توانایی هایش می شود. باورهای افراد نسبت به توانایی هایشان، روی رفتار به شیوه های مختلف، از جمله روی انتخاب های آنها تأثیر می گذارد و باعث می شود که فرد جریان عمل را دنبال یا قطع کند. افراد به تکالیفی مشغول می شوند که احساس کنند شایستگی اش را دارند و مطمئن هستند که می توانند انجام دهند و از کارهایی که احساس می کنند که نمی توانند انجام دهند یا در آن موفقیت مورد انتظار را بدست نمی آورند، پرهیز می کنند. باورهای خودکارآمدی تعیین می کنند که اشخاص چه مقدار فعالیت و تلاش برای یک فعالیت نیاز دارند، چه مقدار پشتکار و استقامت در روبرو شدن با موانع باید داشته باشند و چگونه در روبرو شدن با موانع از خود انعطاف نشان دهند. همچنین، باورهای خودکارآمدی روی الگوهای تفکر اشخاص و واکنش های عاطفی تأثیر می گذارد. در نتیجۀ این تأثیرات، باورهای خودکارآمدی، تعیین کننده ها و پیش بینی کننده های قوی سطح عملکرد هستند؛ بر پایۀ این دلایل بندورا بحث کرده است که باورهای خودکارآمدی در زندگی افراد نقش کلیدی دارند (به نقل از پاجاریز[9]، 1996).

2-15 تعریف خودکارآمدی

مفهوم خودکارآمدی که عامل اصلی در تئوری یادگیری- اجتماعی است، ابتدا در بستر روان شناسی اجتماعی[10] از سوی بندورا شکل گرفت. در تئوری بندورا منظور از خودکارآمدی شخصی احساس های شایستگی، کفایت و قابلیت در کنار آمدن با زندگی است. همچنین بندورا خودکارآمدی را بر میزان ادراک ما از درجه کنترلی که بر زندگی مان داریم، تعریف می کند (به نقل از سلیمانی و هویدا، 1392).

کسیدی و ایچوز[11] (1998) خودکارآمدی را عقیده به توانایی یک فرد در داشتن یک رفتار یا انجام یک کار خاص به صورت موفقیت آمیز می دانند ( به نقل از کوربانگلو،[12] اکویونلو و یومای[13]، 2006).

بندورا (1992) خودکارامدی ادراکی را به عنوان ایمان به توانایی های یک فرد برای سازماندهی کردن و عملی کردن مسیرهای عملی مورد نیاز در مدیریت شرایط آینده، باورهای خودکارآمدی اینکه مردم چگونه فکر می کنند، احساس می کنند و خودشان را بر می انگیزانند و عمل می کنند، تعریف کرده است (به نقل از سلیمانی و هویدا، 1392).

به نظر بندورا (1997) سطح انگیزش، شرایط عاطفی و عملکردهای اشخاص براساس آنچه که آنان باور دارند، شکل می گیرد تا براساس آنچه واقعاً درست است. سازه خودکارآمدی بر باورهای افراد در مورد قابلیت های خودشان برای اعمال کنترل به سطح عملکردشان و به رویدادهایی که زندگی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد، مربوط است. همانگونه که بندورا ذکر می کند، افراد بسیار کارآمد سناریوی موفقیت که راهنمایی های مثبتی بر عملکرد ایجاد می کند در ذهن مجسم می سازند، درحالی که آنهایی که خودشان را ناکارآمد قضاوت می کنند، گرایش دارند که سناریوی شکستی که عملکردشان را کوچک می شمرد، در ذهن متصور سازند. افراد بسیار کارآمد تمایل دارند شکست شان را به کمبود تلاش نسبت دهند، در حالی که آنهایی که خودشان را ناکارآمد می دانند، شکست شان را به کمبود توانایی خود مرتبط می کنند.

 


[1]- Learning

[2]- Social learning theory

[3]- vicarious experiences

[4]- physiological states

[5]- Verbal persuasion

[6]- Modeling

[7]- persuasion

[8]- Self-reflection

[9]- Pajares

[10]- Social Psychology

[11]- Cassidy & Eachus

[12]- Kurbanoglu

[13]- Akkoyunlu & Umay

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره خودکارآمدی همراه با تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی

بخشی از پیشینه پژوهش :

پژوهش های انجام شده در داخل و خارج از کشور

نتایج پژوهش اسماعیلی فر، شفیع آبادی و احقر (1390) با عنوان سهم خودکارآمدی در پیش بینی شادکامی که بر روی 200 نفر از دانش آموزان دختر دبیرستان های شهر رودهن به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب و توسط پرسشنامه های شادکامی و خودکارآمدی مورد آزمون قرار گرفتند، نشان داد که خودکارآمدی می تواند شادکامی دانش آموزان را به طور مؤثر پیش بینی کند.

یافته های پژوهش علی پور و اعراب شیبانی (1390) در تحقیقی تحت عنوان رابطه امیدواری و شادکامی با رضایت شغلی معلمان که بر روی 240 معلم از سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شهرستان طبس به روش تصادفی طبقه ای انتخاب و با پرسشنامه های امیدواری اشنایدر، شادکامی آکسفورد و رضایت شغلی کندال و هولی مورد ارزیابی قرار گرفتند، نشان داد که هر دو متغیر امیدواری و شادکامی علاوه بر آنکه با هم رابطه مثبت و معنادار دارند هر دو با مؤلفۀ رضایت شغلی نیز رابطه دارند.

......................

بخشی از منابع :

منابع فارسی

اسماعیلی فر، ندا؛ شفیع آبادی، عبدالله و احقر، قدسی (1390). سهم خودکارآمدی در پیش بینی شادکامی. اندیشه و رفتار. 5 (19). 27-34.

آرجیل، میکائیل (1383). روان شناسی شادی. ترجمه مهرداد کلانتری؛ مسعود گوهری؛ حمید طاهرنشاط دوست؛ حسن پالاهنگ و فاطمه بهرامی. اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاهی.

آیزنگ، مایکل (1378). همیشه شاد باشید. ترجمۀ: زهرا چلونگر. تهران: انتشارات نسل نواندیش.

بیابانگرد، اسماعیل (1374). بررسی رابطه میان منبع کنترل اولیاء و معلمان بر منبع کنترل و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. مجموعه مقالات چهارمین سمپوزیوم جایگاه تربیت، تهران: دبیرخانه سمپوزیوم جایگاه تربیت.

بختیارپور دشت بزرگ، پروین؛ عابدی، محمدرضا (1381). بررسی وضیعت بهداشت روانی معلمان استان اصفهان در سال تحصیلی 79-81. فصلنامه آموزه، 17، 73-80.

بهادری خسروشاهی، جعفر؛ هاشمی نصرت آباد، تورج (1390). رابطۀ امیدواری و تاب آوری با بهزیستی روان شناختی دانشجویان. مجله اندیشه و رفتار. 6 (22)؛ 41-50.

بیجاری، هانیه؛ قنبری هاشم آبادی، بهرامعلی؛ آقامحمدیان شعرباف، حمیدرضا و همایی شاندیز، فاطمه (1388). بررسی اثربخشی گروه درمانی مبتنی بر رویکرد امیددرمانی بر افزایش میزان امید به زندگی زنان مبتلا به سرطان پستان. مطالعات تربیتی و روان شناسی دانشگاه فردوسی. 10 (1)؛ ص 171-184.

حسن آبادی، حمیدرضا (1380). بررسی باورهای معرفت شناختی و باورهای خودکارآمدی دانش آموزان و دانشجویان پسر و دختر شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روان شناختی دانشگاه تهران.

...........................

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره خودکارآمدی همراه با تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ دی ۹۹ ، ۱۶:۲۶
محسن ابوطالبی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره هوش معنوی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره هوش معنوی منابع فارسی و انگلیسی دارد ارجاع و پاورقی استاندارد دارد رفرنس دهی استاندارد دارد کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق گارانتی بازگشت وجه دارد

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره هوش معنوی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره هوش معنوی
هوش معنوی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق
پیشینه تحقیق هوش معنوی
مبانی نظری هوش معنوی
تعریف هوش معنوی
تاریخچه هوش معنوی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره هوش معنوی

خصوصیات محصول:

  • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
  • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
  • رفرنس دهی استاندارد دارد.
  • کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
  • گارانتی بازگشت وجه دارد.

فرمت : doc

تعداد صفحات : 20

بخشی از متن :

هوش معنوی:

هوش

هوش رفتار‌ حل‌ مسألۀ سازگارانهای است که در راستای تسهیل اهداف کاربردی و رشـد سـازگارانه جـهتگیری‌ شده‌ است‌. رفتار سازگارانه، شباهت اهداف متعددی را که باعث تعارض درونی میشوند، کاهش مـیدهد. ایـن مفهوم‌ هوش‌، مبتنی‌ بر گزارهای است که فرایند حرکت به سوی اهداف، انـجام راهـبردهایی را‌ بـرای‌ غلبه بر موانع و حل مسأله ضروری میسازد. (ایمونز، 1999؛ استرنبرگ، 1997؛ به نقل از نازل[1]، 2004‌).

گاردنر‌ هوش را مـجموعه تـواناییهایی میداند که برای حل مسأله و ایجاد محصولات جدیدی‌ که‌ در یک فرهنگ ارزشـمند تـلقی مـی شوند، به‌ کار‌ می رود‌. از نظر وی انواع نه گانه هوش عبارتند‌ از‌: هوش زبانی، موسیقیایی، منطقی ـ ریاضی، فضایی، بـدنی ـ حـرکتی، هـوشهای فردی (که شامل هوش‌ درونفردی‌ و بینفردی میشود)، هوش طبیعتی و هوش‌ وجودی‌ کـه شـامل‌ ظرفیت‌ مطرح‌ کردن سؤالات وجودی است. (آمرام[2]، 2005‌).

مفهوم‌ تحلیلی غرب از هوش، بیشتر شناختی است و شامل پردازش اطـلاعات مـیشود؛ در‌ حالی‌ که رویکرد ترکیبی شرق نسبت به‌ هوش، مؤلفههای گوناگون عملکرد‌ و تـجربه‌ انـسان، از جمله شناخت، شهود‌ و هیجان‌ را در یک ارتباط کـامل (یـکپارچه) دربـرمیگیرد. (نازل، 2004).

در مجموع، هوش‌ عموماً‌ باعث سازگاری فـرد بـا محیط‌ میشود‌ و روشهای‌ مقابله با مسائل‌ و مشکلات‌ را در اختیار او‌ قرار‌ میدهد. همچنین توانایی شـناخت مـسأله، ارائه راهحل پیشنهادی برای مسائل مـختلف زنـدگی و کشف روشـهای‌ کـارآمد‌ حـل مسائل از ویژگیهای افراد باهوش‌ است‌.

مـعنویت

مـعنویت‌ به‌ عنوان‌ یکی از ابعاد انسانیت‌ شامل آگاهی و خودشناسی می شود بیلوتا معتقد اسـت مـعنویت، نیاز فراتر رفتن از خود در زندگی‌ روزمـره‌ و یکپارچه شدن با کـسی غـیر از‌ خودمان‌ است‌، این‌ آگاهی‌ مـمکن اسـت منجر‌ به‌ تجربهای شود که فراتر از خودمان است، این آگاهی ممکن است مـنجر بـه تجربهای شود که‌ فراتر‌ از‌ خـودمان اسـت. (جـانسون، 2001؛ به نقل از غباری بناب و همکاران، 1386).

معنویت امری‌ هـمگانی‌ اسـت‌ و همانند‌ هیجان‌، درجات‌ و جـلوههای مـختلفی دارد؛ ممکن است هشیار یا ناهشیار، رشدیافته یا غیر رشدیافته، سالم یا بیمارگونه، ساده یـا پیـچیده و مفید یا خطرناک باشد. (وگان[3]، 2002).

ایـمونز تـلاش کرد‌ مـعنویت را بـر اسـاس تعریف گاردنر از هوش، در چـارچوب هوش مطرح نماید. وی معتقد است معنویت میتواند شکلی از هوش تلقی شود؛ زیرا عملکرد و سازگاری فـرد (مـثلاً سلامتی بیشتر‌) را‌ پیشبینی میکند و قابلیتهایی را مـطرح مـیکند کـه افـراد را قـادر میسازد به حـل مـسائل بپردازند و به اهدافشان دسترسی داشته باشد. گاردنر ایمونز را مورد انتقاد قرار میدهد و معتقد است‌ که‌ بـاید جـنبههایی از مـعنویت را که مربوط به تجربههای پدیدارشناختی هستند (مـثل تـجربه تـقدس یـا حـالات مـتعالی) از جنبههای عقلانی، حــل مسأله و پردازش‌ اطلاعات‌ جدا کرد. (آمرام، 2005). می توان‌ علت‌ مخالفت بعضی از محققان، همانند گاردنر، در مورد این مسأله که هوش معنوی متضمن انگیزش، تمایل، اخلاق و شـخصیت است را به نگاه شناختگرایانه آنان‌ از‌ هوش نسبت داد. (نازل‌، 2004‌).

وگان(2002) بعضی از خصوصیات معنویت را چنین عنوان کرده است:

  1. بالاترین سطح رشد در زمینههای مختلف شناختی، اخلاقی، هیجانی و بین فردی را در بر میگیرد.
  2. یکی از حـوزههای رشـدی‌ مجزا‌ می باشد.
  3. بیشتر به عنوان نگرش مطرح است. (مانند گشودگی نسبت به عشق)
  4. شامل تجربه های اوج می شود.

هوش معنوی و مؤلفه های آن

ادواردز مـعتقد اسـت‌ داشتن‌ هوش‌ معنوی بـالا بـا داشتن اطلاعاتی در مورد هوش معنوی متفاوت است. این تمایز فاصله میان‌ دانش عملی و دانش نظری را مطرح میکند. لذا نباید داشتن دانش وسیع در‌ مورد مسائل معنوی و تمرینهای‌ آنها‌ را هم ردیف دستیابی به هـوش مـعنوی از طریق عبادت و تعمق برای حل مسائل اخلاقی دانست؛ هرچند میتوان گفت برای بهرهمندی مؤثر از معنویت، داشتن توأمان دانش نظری و عملی لازم می باشد (غباری بناب و همکاران، 1386).

هر‌ چند که تحقیقات زیادی در حیطه رشد و تحول هـوش مـعنوی صورت نـگرفته است و نیازمند تحقیقات تجربی ـ کیفی است، ولی می توان گفت که استعداد این هوش در افراد مختلف، متفاوت اسـت‌ و در‌ اثر برخورد با محیط های غنی که سؤالات معنوی را بر می انگیزاند، بـه تـدریج تـحول یافته و شکل می گیرد. به نظر میرسد سن و جنسیت نیز در هوش معنوی اثرگذار باشند. یونگ معتقد‌ است‌ کـه ‌ ‌در بـسیاری از افراد پس از 35 سالگی تغییرات عمدهای در ناخودآگاه صورت میگیرد که ممکن است در روند معنویت و هـوش مـعنوی تـأثیرگذار باشند. همچنین بعضی از محققان‌، از‌ جمله یونگ، معتقدند که در زنان این تحول متفاوت از مردان صورت مـی گیرد(غباری بناب و همکاران، 1386).

براساس تعریف هوش معنویت ممکن است امری شناختی ـ انگیزشی باشد که مجموعهای از مـهارتهای سازگاری و منابعی‌ را‌ که‌ حـل مـساله و دستیابی به هدف‌ را‌ تسهیل‌ میکنند معرفی مینماید. (سیسک، 2002؛ ولمن، 2001؛ به نقل از غباری بناب و همکاران، 1386) هوش معنوی انجام سازگارانه و کاربردی موارد یادشده در موقعیتهای خاص و زندگی روزمره است. (نازل‌، 2004‌).

به‌ نظر می رسد هوش معنوی از روابط فیزیکی و شناختی‌ فـرد‌ با محیط پیرامون خود فراتر رفته و وارد حیطه شهودی و متعالی دیدگاه فرد به زندگی خود می گردد . این دیدگاه شامل‌ همۀ‌ رویدادها‌ و تجارب فرد میشود که تحت تأثیر یک نگاه کلی قرار‌ گـرفتهاند. فـرد میتواند از این هوش برای چارچوب دهی و تفسیر مجدد تجارب خود بهره گیرد. این فرایند قادر است‌ از‌ لحاظ‌ پدیدارشناختی بهروی دادها و تجارب فرد معنا و ارزش شخصی بیشتری بدهد. (نازل، 2004‌).

هوش‌ معنوی با زندگی درونـی ذهـن و نفس و ارتباط آن با جهان رابطه دارد و ظرفیت فهم عمیق سؤالات‌ وجودی‌ و بینش‌ نسبت به سطوح چندگانه هوشیاری را شامل میشود. آگاهی از نفس، به‌ عنوان‌ زمینه‌ و بستر بودن یا نیروی زندگی تـکاملی خـلاق را در بر میگیرد. هوش معنوی به‌ شکل‌ هشیاری‌ ظاهر میشود و به شکل آگاهی همیشه در حال رشد ماده، زندگی، بدن، ذهن، نفس‌ و روح‌ درمی آید. بنابراین هوش معنوی چیزی بیش از توانایی ذهـنی فـردی اسـت و فرد را‌ به‌ ماوراءفرد‌ و به روح، مـرتبط مـیکند. عـلاوه بر این، هوش معنوی فراتر از رشد روانشناختی متعارف‌ است‌. بدین جهت خودآگاهی شامل آگاهی از رابطه با موجود متعالی، افراد دیگر، زمـین‌ و هـمه‌ مـوجودات‌ می شود (وگان، 2003).

آمرام معتقد است هوش معنوی شـامل حـس معنا و داشتن مأموریت در زندگی‌، حس‌ تقدس در زندگی، درک متعادل از ارزش ماده و معتقد به بهتر شدن‌ دنیا‌ می شود‌. (آمرام، 2005).

هوش معنوی بـرای حـل مـشکلات و مسائل مربوط به معنای زندگی و ارزشها مورد‌ استفاده‌ قرار‌ مـیگیرد و سؤالهایی همانند «آیا شغل من باعث تکامل من در زندگی می شود؟» و یا‌ «آیا‌ من در شادی و آرامش روانی مردم سهیم هستم؟» را در ذهـن ایجـاد مـیکند. (ویگلزورث، 2004؛ به نقل‌ از‌ سهرابی، 1385).

در واقع این هوش بیشتر مربوط به پرسـیدن اسـت تا‌ پاسخ‌ دادن، بدین معنا که فرد سؤالات بیشتری‌ را‌ در‌ مورد خود و زندگی و جهان پیرامون خود مطرح‌ مـیکند‌. (مـک مـولن، 2003).

 


[1] Nasel, D. D

[2] Amram, J

[3] Vaughan‌, F

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره هوش معنوی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ دی ۹۹ ، ۱۶:۲۵
محسن ابوطالبی
مبانی نظری روانشناسی درباره هویت

مبانی نظری روانشناسی درباره هویت

دانلود مبانی نظری روانشناسی درباره هویت

مبانی نظری
روانشناسی درباره هویت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

واژه هویت

 

در فلسفه ،هویت به حقیقت جزئیه تعریف شده است یعنی هرگاه ماهیت باتشخیص لحاظ ومعتبر شود.:هویت به معنی وجود خارجی است و مواد تشخیص و بالعرض است (معین،1389).

 

 بهزادفر در کتاب هویت می‌ نویسد: در لغتنامه دهخدا نیز در بیان و اصل کلمه هویت، لفظ (هو) آورده شده است.هویت گاه بر وجود خارجی و گاه بر ماهیت با تشخیص اطلاق می‌ شود که عبارت است از حقیقت جزئیه (بهزادفر به نقل از دهخدا) جرجانی در کتاب التعریفات هویت را روی عقلانی از حیث امتیازی از دیگران می‌ داند، منظور از امتیاز در اینجا تفاوت و تعداد داشتن است و به معنی برتر بودن نیست (صالحی، 1389).

 

واژه هویت[1] ریشه در زبان لاتین [2]دنتیتاس دارد واز دم [3]یعنی مشابه و یکسان مشتق شده که دارای  دو معانی اصلی است، اولین معنی آن بیانگر مفهوم تشابه مطلق است،معنای دوم آن به معنی تمایز است که با مرور زمان سازگاری و تداوم را فرض میگیرد. به این ترتیب هویت به مفهوم شباهت از دو زاویه مختلف قابل بررسی است و به طور همزمان میان افرادو اشیاء دو نسبت  محتمل بر قرار می‌ سازد.شباهت و تفاوت (محرمی‌ ،1383).

 

2-3-2- هویت در نگاه دیگران

 

مقوله هویت برای پاسخگویی به پرسش چیستی و کیستی در همه علوم قدمتی هم پای تمدن بشر دارد مولوی می‌ سرآید :

 

روزها فکر من اینست و همه شب سخنم ، که چرا غافل از احوال دل خویشتنم.

 

از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود، به کجا میروم آخر تنهایی وطنم

 

ملا صدرا در کتاب اسفاراربعه به ریشه یابی معانی هویت می‌ پردازد و وجود متفاوتی را برای آن قائل است.

 

هویت به معنای وجود واقعی شی ،هویت به معنای ماهیت ،هویت به معنای وجود وهویت به معنای مصداق (صالحی ،1388)

 

هویت اصطلاحآ مجموعه ای از علایم،آثار مادی،زیستی،فرهنگی و روانی است که موجب شناسایی فرد از فرد،گروه از گروه،اهلیتی از اهلیتی دیگر و فرهنگی از فرهنگ دیگر می‌ شود که محتوا و مظروف این ظرف به متقاضی هر جامعه و ملت متفاوت و بیانگر نوعی وحدت،اتحاد،هم شکلی، تداوم، استمرار، یکپارچگی و عدم تفرقه است (محرمی،1389) مفهوم هویت مانند بسیاری از مفاهیم فلسفی،اجتماعی و انسانی،انتزاعی،سهل و ممتنع  می‌ باشد و از سوی دیگر در حال شدن دائمی‌ است.لذا همواره باید از طیفی یاد کرد که در یک سوی آن،هویت،صرف نظر از پسوند‌های که بدان افزوده می‌ شود بر روی این طیف معانی بی پایان هویت قرار دارد و تمامی‌ بحث‌های هویت صرف نظر از پسوند هایی که به آن افزوده می‌ شود بر روی این طیف قرار دارند (پیران ،1388).

 

گیدنز در کتاب جامعه شناسی می‌ نویسد هویت همان چیزی است که فرد بر آن آگاهی دارد،به عبارت دیگر هویت شخص چیزی نیست که در ادامه کنش‌های اجتماعی به او تعویض شده باشد بلکه چیزی است که فرد باید آن را به طور مداوم و روزمره ایجاد می‌ کند و در فعالیت‌های بازتابی خویش مورد حفاظت و پشتیبانی قرار دهد.(گیدنز[4]،2007)در مقابل عده ای همچون افروغ اعتقاد دارند که هویت امری است اجتماعی، هویت تلاشی است که جمعی از انسان ها به منظور تداوم و تمایز حیات مادی و معنوی خود بروز می‌ دهند، و بر معیارهای گوناگونی از قبیل خانواده،خویشاوندی و مقولات انتزاعی چون دین مشترک قومی‌ و دیدگاه‌های سیاسی استوار است.هویت ملی و قومی‌ و دینی بر اساس همین تعریف شکل می‌‌گیرد (پاینده،1390).

 

لذا هویت بر وجود مختلفی دلالت دارد وجودی که هر یک در جامعه ظهور می‌ کند و رشد می‌ یابد هویت را می‌ توان به مشابه تغییروتحدد و  دانست چرا که یک امر اتصالی،تدریجی و منتشر  ودر زمان است و هر آنچه در زمان جاری باشد پویاست.از طرفی هویت غیر قابل اشتراک با دیگران است ،به عبارت دیگر این مفهوم پویا و جاری در زمان به ماهیت‌های مستقل از هم تعلق دارد (امیری،1390).

 

2-3-3- هویت ونوجوانی

 

زین دو هزاران من وما ای عجبا من چه منم ؟

 

واژه نوجوانی[5] همان طور که از خواستگاهش بر میآید به معنای رشد کردن است ومفاهیمی‌ مانند بلوغ و رشد عاطفی اجتماعی،ذهنی واخلاقی را در برمی‌ گیرد دوره نوجوانی مرحله پیچیده ای از رشد انسان است که در آن نوجوان بلوغی  را تجربه می‌ کنند که بر رشد جسمانی،فیزیولوژی وروانشناختی آن تاثیر می‌ گذارد تغییرات قابل ملاحظه ای در مفهوم خود صورت می‌ گیرد و بحران هویت تجربه می‌ کنند مسائل ومشکلات عاطفی آنها افزایش می‌ یابد از نظر هوشی به مرحله تفکر انتزاعی می‌ رسند وارتباط آنها با گروه‌های همسالان افزایش می‌ یابد (محبی، 1390).

پدیده نوجوانی با این پرسش اساسی همراه است که نوجوان از خود می‌ پرسد من کیستم ؟ پاسخ این پرسش اساسی که چند سال ادامه خواهد یافت منجر به آگاهی وشناختی حیاتی می‌ شود (هویت یابی )در این دوره انسان با انرژی وحساسیت در برابر بازتاب‌های محیط و مسولیت پذیری فردی به دنبال کسب هویت است وباید فقط اتکایی برای پیوند خود با جنس متفاوت وارزش‌های فرهنگی واجتماعی اطراف بیابد (شفرز[6] ،1388) در واقع مشکل این است که چه می‌ شود که هیچ فردی نه مانند کسی می‌ شود که قبل از او در این جهان می‌ زیسته ونه مانند کسی خواهد شد که پس از او به این جهان خواهد آمد، نوجوانی که با این پرسش اساسی روبرو است، می‌ داند که به زودی باید مسولیت زندگی خویش را بر عهده بگیرد واز خود می‌ پرسد باید چگونه زندگی کنم ؟  چه حرفه ای انتخاب کنم ؟ در ارتباط با جنس مخالف وزندگی عادی چه خواهم کرد ؟باید با کدام باورها وارزش ها زندگی کنم ؟

 


 

[1] .identity

 

[2] .dentitas

 

[3] .dem

 

[4].Giddenz

 

[5] .adolescence

 

[6] .sheferz

دانلود مبانی نظری روانشناسی درباره هویت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ دی ۹۹ ، ۱۶:۲۴
محسن ابوطالبی
پژوهش درباره شناسائی و کاهش آب بحساب نیامده در شبکه های آبرسانی شهری

دانلود پروژه شناسایی و کاهش اب بحساب نیامده در شبکه های ابرسانی شهری

دانلود پژوهش درباره شناسائی و کاهش آب بحساب نیامده در شبکه های آبرسانی شهری

شناسائی و کاهش آب بحساب نیامده
شبکه های آبرسانی شهری
تلفات اب
عوامل ایجاد تلفات اب
جمع آوری اطلاعات از طریق اکیپ قرائت کنتور 
اکیپ قرائت کنتور
دستورالعمل کنترل اب اماکن
روش های کنترل اب اماکن
روش های کاهش تلفات غیر فیزیکی اب
بررسی میزان بهره برداری از مخازن
حوضچه های شیرالات
مدل سازی شبکه توزیع اب
سیستم های توزیع اب
دانلود
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 60 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 104

*پروژه درباره شناسائی و کاهش آب بحساب نیامده در شبکه های آبرسانی شهری*

 

 

فهرست مطالب                                                                                                  صفحه                

هدف

مقدمه                                                                                                                             1

بخش اول

شناسایی عوامل ایجاد تلفات آب در شبکه های آبرسانی

جمع آوری اطلاعات از طریق اکیپ قرائت کنتور                                                                3

دستورالعمل کنترل اماکن                                                                                                              4

دلایل نیاز به انجام کنترل و ممیزی اماکن                                                                           6

اهداف ،کاربردها وقابلیتهای کنترل اماکن                                                                           7

کلیات اجرای طرح                                                                                                          9

فعالیتهای کنترل اماکن                                                                                                     10

تهیه روش کنترل اماکن                                                                                                    15

کدگذاری                                                                                                                      17

تهیه فرمهای جمع آوری اطلاعات                                                                                                 21

بخش دوم روشهای کاهش تلفات غیر فیزیکی                                                                        

دستورالعمل نصب صحیح انشعابات                                                                                   24

ارزیابی روشهای برخورد با متخلفین                                                                                  34

بخش سوم

روشهای کاهش پرت فیزیکی                                                                              

بررسی وضعیت بهره برداری از مخازن                                                                               40

تهیه کاربرگ بهره برداری از مخازن                                                                                  41

حوضچه های شیرآلات                                                                                                    44

شیرآلات و اتصالات و نحوه نگهداری و تعمیرآنها                                                              45

 

 

بخش چهارم

مدلسازی شبکه توزیع آب                                                                                                           

تعیین نقاط نصب فشارسنج و انجام عملیات فشارسنجی                                                        52

بررسی و مطالعه نقشه های سیستم توزیع آب                                                                      54

تهیه نقشه نقاط نصب فشارسنج                                                                                          60

تعاریف و اصطلاحات رایج در مدلسازی                                                                            62

شبیه سازی سیستم توزیع                                                                                                    65

هدف از مدلسازی و کاربردهای آن                                                                                   67

محدودیت های مدلسازی                                                                                                             70

تهیه و تکمیل اطلاعات سیستم توزیع آب                                                                           72

تهیه مدل هیدرولیکی سیستم توزیع آب                                                                              76

جمع آوری و سازماندهی اطلاعات                                                                                   79

تهیه مدل اولیه                                                                                                                   87

کد گذاری عوارض                                                                                                         89

چکیده مطالب و ارائه راهکار                                                                                            96       

منابع ومئاخذ                                                                                                                   98

 

هدف :

شناسایــــی پرت آب در شبکه های آب رسانی شهری بصورت های فیزیکی و غیر فیزیکی که از مخازن ذخیره و لوله های اصلی شبکه توزیع آب شهری و نیز شبکه های فــرعی و انشعابات مشترکین که ممکن است بصورت نشت آب و یا ترکیدگی   لوله های اصلی و فرعی شبکه و انشعابات و شیرهای شبکه به خارج از ســــیستم توزیع آب منتقل شود و حجم عظیمی از آب سالم و بهداشتی هدر میرود که با مشکلات فراوانی تولیـــــــد و در بعضی از شهرها تصفیه می شود و هزینه های هنگفتی را شرکتــهای آب و فاضلاب بابت آن خرج می نمایند و در کشور ما علاوه بر آنکه از نظر اقتصادی هزینه های کلانی  متوجه دولت در این زمینه  می شود کشور ما دارای منابع محدود آب می باشــــــد و در بیشتر موارد 60-40 درصد آب تولید شده برای شرب شهری بصورت تلفات هدر میرود که رقم بسیار بالایی است .

بنابراین شناسایی راههای بروز تلفات آب و ارائـــــه راهکارهـــــای مقابله با آن شکلات زیادی را از پیش پای صنعت نوپای آب و فاضلاب کشور بر میدارد.

 

تعریف آب به حساب نیامده : (پرت شبکه  یا تلفات شبکه)

 

تلفات آب در شبکه آبرسانی شهری به دو صورت مشهود است .

الف :تلفات فیزیکی آب.

ب : تلفات غیر فیزیکی .

 

تلفات فیزیکی:

 آب بصورت نشت از مخازن ذخیره آب ،نشت ازلوله ها و شیر فلکه ها و تلفات آب ناسی از اتفاقات و شکستگی لوله های اصلی و فرعی و نیز انشعابات .

تلفات غیر فیزیکی آب :

عدم کارکرد صحیح کنتور های حجمی موجود دروروی و خروجی مخازن ذخیره آب که ممکن است مقدار حجمی را کمتر یا بیشتر از میزان واقعی نشان دهد

 عدم کارکرد صحیح  کنتور های مشترکین

 کنتور های خراب ،کنتور های معکوس ،کنتور های دست کاری شده توسط مشترک یا افراد غیر مجاز دیگر

انشعابات غیر فنی و غیر اصولی

عدم

شناسایی عوامل ایجاد تلفات آب (آب به حساب نیامده)

الف‌: شناسایی عوامل ایجاد تلفات غیر فیزیکی:

 

برای شناسایی عوامل ایجاد تلفات غیر فیزیکی به یکی از روشهای زیر استفاده میشود.

1)جمع آوری اطلاعات از طریق اکیپ قرائت کنتور .

2)انجام عملیات کنترل و ممیزی اماکن .

 

جمع آوری اطلاعات از طریق اکیپ قرائت کنترل : (روش اول )

با تغییر در فرم کامپیوتری قرائت کنتور می توان در هر دوره تمام یا بخشی ازاطلاعات مورد نیازاز وضعیت انشعابات در شبکه را به دست اورد و لیستی از انشعابات نامناسب را تهیه کرد .[10]

پس از تهیه لیست انشعابات نامناسب ، این لیست در اختیار اکیپ اجرائی قرار داده شده و به روشهایی که قبلا  توضیح داده شده است اصلاح خواهد شد.

دانلود پژوهش درباره شناسائی و کاهش آب بحساب نیامده در شبکه های آبرسانی شهری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ دی ۹۹ ، ۱۶:۲۲
محسن ابوطالبی
پژوهش درباره نقش جهانگردی در ایجاد اشتغال در کشور

دانلود پروژه اهمیت و نقش جهانگردی و توریست در ایجاد شغل در کشور

دانلود پژوهش درباره نقش جهانگردی در ایجاد اشتغال در کشور

جهانگردی
انتقال زایی
خدمات مسافرتی
توریستی
جذب توریست
مکان های رفاهی برای توریست ها
نقش توریست در اقتصاد کشور
نقش صنعت جهانگردی در ایجاد اشتغال
توریست و ایجاد اشتغال
سازمان جهانگردی
صنعت توریست و جهانگردی
دانلود
دانلود مقاله
دانلود تحقیق
دانلود پایان نامه
دسته بندی کارآفرینی
فرمت فایل doc
حجم فایل 65 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 92

*پروژه درباره جهانگردی*

 

چکیده مطالب پروژه :

ضمن تشکر و قدردانی از استاد گرامی و دست اندرکاران دانشکده سماء کرج ، در فرهنگ عامه مردم ایران ، سفر و مسافرت جایگاه ویژه ای در بابت گسترش اطلاعات ، آگاهیها و شناخت دارد. « مرد پخته» در این فرهنگ به انسان جهان دیده اطلاق می گردد و به سیر و سفر به اطراف و اکناف جهان پرداخته و از هر قوم و ملتی شناخت و نشانه ای در ذهن خود دارد این انسان جهان دیده به صفاتی همچون صبوری ، متانت ، افتادگی ، علم و اطلاعات وسیع برخوردار است ، طبیعتاً او حرفهای تازه وشنیدنی برای گفتن دارد .

مرز و بوم ایران عزیز ما نیز بستر مناسبی برای بروز و ظهور ، این نمادهای فرهنگی است به لحاظ طبیعی ، ما از آب و هوا و شرایط اقلیمی متنوعی در هر گوشه از مملکت خود برخورداریم ،‌که در هر فصل گوشه ای از آن ، جذب کننده انسانهای خوش ذوق است . فرهنگ غنی و قدمت و تنوع فرهنگی ایران نیز شایستگی سیر و سفر در آن را دو چندان نموده است . اقوام و ملیتهای فراوان با تنوع زبانی و فرهنگی ، هر یک جاذبه هایی را برای شناخت و تعمق در آنها فراهم نموده است که می تواند بستر مناسبی برای سیر و سفر ملل دیگر باشد . آثار باستانی به جای مانده از همین اقوام و ملیتها ، جاذبه هایی برای این تبادل فرهنگی و ارتباطات فرا ملیتی است .

علم مدیریت جاذبه های توریستی ، غنای فرهنگی و تاریخی و تنوع اقلیمی یک کشور را منابع ملی آن کشور دانسته و بهره برداری از این منابع را در گرو یک تلاش سیستماتیک ، علمی و باثبات می داند تلاشی که نتیجه سیاست گذاری صحیح مسئولین و متصدیان اداره آن کشور است .

جهانگردی در دهه های اخیر توسعه فزاینده ای یافته است و بخش عمده ای از درآمد پاره ای از کشورها را به خود اختصاص داده است . برای بهبود ارائه خدمات در این بخش فنون و دانش های گوناگونی گردآوری شده اند تا جائیکه لقب « صنعت » را به خود تخصیص داده است . در این وادی علم مدیریت مهمترین دانشی است که جهانگردان را ارتقاء می بخشد .

دانشمندان معتقدند که با نگرش سیستمی یه علوم مختلف ، تخصصهای جدیدی حاصل می شود که آنها را علوم بین رشته ای نامیده اند در این راستا مدیریت ،‌ علمی است که امکان ادغام با اغلب علوم و فنون را داراست و پروژه حاضر نمونه ای کوچک از این پدیده مهم به شمار می آید .

 

هدفهای کلی سازمان :

1 ـ انتقال زایی در صورتی که دفاتر خدمات مسافرتی به گونه ای مناسب و با شرایط خوب به کار خود مشغول شود می تواند در قسمتهای مختلف جامعه از قبیل : هتلها ، مراکز خرید ، مکانهای تاریخی و گردش گری ، رستورانها و … باعث رونق و فعالیتهای مالی بیشتر شود .

2 ـ کسب در آمد و منافع شخصی در مؤسسات خصوصی یکی از اهداف بزرگ و مهم آژانس ها می باشد .

3 ـ داشتن نقش در توسعه اقتصادی کشور و صنعت جهانگردی .

اهداف جزئی :

1 ـ شناخت فرهنگی : ممکن است جهانگرد در پی شناخت فرهنگ ، آداب و رسوم ، سنتهای یک گروه ، جامعه در یک منطقه باشد . سازمان جهانگردی باید بتواند این را برآورد ساخته و کسانی را که چنین مقصودی از جهانگردی دارند ، ارضاء کند .

2 ـ شناخت تاریخ : بازدید از بناهای باستانی ، آثار تاریخی ، موزه ها و شناخت تاریخ یک کشور از دیگر مقاصد جهانگردان است در این زمینه نیز سازمان جهانگردی باید جوابگو باشد .

3 ـ زیارت اماکن مقدس و مذهبی : بسیاری از مردم بویژه در مشرق زمین خواهان زیارت اماکن مقدس خود هستند و برآوردن این هدف که گروه کثیری را در بر می گیرد از جمله وظایف سازمان جهانگری خواهد بود .

4 ـ سرگرمی و ورزشی : این هدف نیز خواست گروههایی که جهانگردی را از زاویه تفرج و سرگرمی ، ورزش و فعالیتهایی چون کوه نوردی ، اسکی و … می بینند . سازمان جهانگردی با فراهم آوردن امکانات مناسب می تواند این نیاز را برآورده ساخته و موجبات توسعه جهانگردی در منطقه را نیز میسر می سازد .

5 ـ هدفهای تجاری و تخصصی : بعضی افراد مایلند درکنگره های علمی ، المپیادهای تخصصی و نمایشگاهها مصنوعات جدید شرکت جویند . آنان نیز مطابق تعریف سازمان ملل جهانگرد محسوب می شوند . سازمان جهانگردی باید قادر باشد تا در این مورد نیز نکات امکانات و اطلاعات لازم را بوسیله واحدهای خود برای علاقه مندان فراهم آورد و این گروه از هدفها را برآورده سازد .

 

 

بیان مسئله :

نبود کار و نقش صنعت جهانگردی در ایجاد اشتغال در یک کار مولد چه می تواند باشد .

در صورتی سازمان جهانگری آگاهیهای مناسب و گسترده ای را در اختیار جهانگردان و گردش گران در زمینه مکانهای زیارتی ، تفریحی ، هنری و تاریخی و استراحتگاهها و … قرار دهد . هتلها می توانند پذیرای مسافران و جهانگردان بیشتری باشند که در این صورت هتلها باعث ایجاد اشتغال می شوند و میزان رفت و آمد و مسافرتها در کشور افزایش پیدا می کند . همین طور دیدن از مراکز هنری و تاریخی و موزه ها فزاینده می شود و خرید از کالاها و محصولات سنتی و هنری کشور افزایش می یابد که افزایش متقاضیان باعث سیر صعودی تولید می شود که در اشتغال نقش مؤثری دارد و در تمام این مراحل « ارز » وارد کشور می شود که می تواند تأثیر به سزایی در میزان سرمایه گذاری در بخش اشتغال زایی داشته باشد . که این رویدادها موجب رونق اقتصادی و پیشرفت صنعت کشور می شود .

 

 

ضرورت تحقیق :

در این پروژه سعی شده است تا به نقش صنعت جهانگردیو دفاتر خدمات مسافرتی در پیشرفت کشور و اشتغال زایی اشاره کرد و نشان داد که این صنعت تا چه اندازه ای می تواند موجب کسب درآمد برای کشور و ارتقای سطح فرهنگی و دانش مردم یک جامعه شود . در کشورهای صنعتی امروزه بخش اعظمی از درآمدهای آنها حاصل صنعت جهانگردی می باشند مثل کشورهای فرانسه ، انگلیس ، چین و ایتالیا و …

 

محدودیتهای جهانگردی :

موانع جهانگردی در مقاصد و اهداف جهانگردان مؤثر واقع می شود و از علاقه آنان به سیر و سفر می کاهد توجه به این موانع و محدودیتها و سعی در از میان بردن یا کاهش آنها از وظایف مهم سازمان جهانگردی است . 

دانلود پژوهش درباره نقش جهانگردی در ایجاد اشتغال در کشور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ دی ۹۹ ، ۱۶:۲۱
محسن ابوطالبی
جواب تمرینات کتاب 3 American English File Workbook

دانلود جواب تمرینات کتاب ۳ American English File

دانلود جواب تمرینات کتاب 3 American English File Workbook

دانلود جواب 
تمرینات کتاب
 ۳ American English File
دسته بندی زبان های خارجی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 5489 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10

دانلود جواب تمرینات کتاب3 American English File Workbook در قالب pdf تعداد صفحات 10

دانلود جواب تمرینات کتاب 3 American English File Workbook

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ دی ۹۹ ، ۱۶:۱۹
محسن ابوطالبی